1 voor 1

Hallo lieve mensen!

Als modern muzikant moet je communiceren met de buitenwereld. Men wil tegenwoordig weten welke kleur paprika je vandaag door de chili concarne hebt gemikt, dat je stoelgang de laatste dagen van uitzonderlijk hoge kwaliteit is en dat je gisteren een geweldig optreden hebt gegeven voor 4 alcoholisten in café de Kutneuk. Vandaar dat ik een WordPress account heb aangemaakt om dit alles met jullie te delen.

Nu ben ik al dik een jaar bezig om liedjes te selecteren voor een nieuwe EP en het is gebleken dat ik daar niet goed in ben. Het opname proces wordt belemmert omdat een lied altijd anders de studio uitkomt dan het in gaat. De beoogde samenhang verandert waardoor een lied doorschuift naar de volgende EP of in de koelkast wordt gezet. Ik heb dus besloten om een lied op te nemen en het meteen op internet te plempen. Zo kan de luisteraar zelf een samenstelling maken waardoor de term ”Do It Yourself”’ een hele andere functie krijgt.

Door deze ultra moderne marketing techniek kan ik geen exclusiviteit meer bieden aan platenlabels die mijn muziek zouden willen uitbrengen. Vroeger dacht ik dat het rondsturen van demo´s zinvol was maar er is mij laatst verteld dat je beter kunt wachten tot ze contact opnemen met jou. Dus dan doe ik dat braaf. Gelukkig heb ik nog genoeg materiaal voor ten minste 3 albums op de plank liggen en die ga ik vanaf heden 1 voor 1 opnemen.

Het voordeel is nu dat ik de enthousiaste luisteraars met enige regelmaat kan pappen en nathouden met nieuw materiaal. Zo hoef ik het vacuüm tussen twee releases niet op te vullen met onzinnige informatie in de hoop dat die 14 enthousiastelingen over 2 jaar nog weten wie ik ben.

Dus bij deze, exclusief voor mijn 62 facebook vrienden en 23 followers op twitter, mijn allernieuwste lied genaamd ”Animated Images”. Een echte klapper als u het mij vraagt. Het was een hele bevalling om dit lied door de Stone & Motion APK te krijgen. De zang melodie in de laatste minuut heeft vele vormen gekend maar de kleine toch gewaardeerde inbreng van producer/engineer/eikel Yvo van Gemert (zangmelodie onder de tekst ‘animated images’. Zijn dalende melodie bevat drie tonen, waar ik vervolgens de betreffende tekst voor schreef) was de aanleiding om het lied te voorzien van een waardig slotakkoord. Het was de eerste en de laatste keer dat hij zijn inbreng van levensbelang kon bestempelen, omdat hij van mening was dat mijn muzikale creativiteit alleen zou kunnen voortbestaan als ik zijn achterlijke persoonlijkheid zou accepteren.

Veel luisterplezier!

This entry was posted in Stone & Motion. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

