Satan en de ananas

Thomas Malthus. (1766-1834). Brits econoom, demograaf, hoogleraar en predikant.

Hij was de eerste mens die de gevaren van overbevolking durfde te benoemen. “Het vermogen van de mens tot bevolkingsgroei is onbegrensd veel groter dan het vermogen van de aarde om voor de mens een bestaan te produceren”. De bevolkingsgroei zou exponentieel zijn, die van de voedselproductie lineair, met een catastrofale hongersnood tot gevolg. Tegenwoordig zijn er technieken waardoor we ons bordje kunnen volscheppen met lekkernij en geloven we dat deze catastrofe aan onze Westerse neus voorbij gaat. Graag deel ik u mede dat er een continent op aarde bestaat waar deze catastrofe dagelijkse kost is voor miljoenen mensen. Is het Afrika? Jazeker, in één keer goed zelfs! Het is Afrika.

In de tijd van Malthus was er nog geen gemodificeerd zetmeel. Bijna niemand geloofde nog dat de wereldbevolking in 100 jaar tijd zou gaan verviervoudigen. Inmiddels voorspellen we dat de wereldbevolking in 2040 een omvang van 9 miljard zal hebben. Dat vind ik best veel. Malthus pleitte daarom voor “moral restraint”. Arme mensen die geen gezin zou kunnen onderhouden, moesten volgens hem ook geen gezin stichten. Tegenwoordig denken wij daar meestal anders over. Wilde Geert zou ik bijvoorbeeld graag een steriliserende schop in zijn zak geven in ruil voor een paar weken plantsoenendienst. Maar dat is een andere discussie.

Eugenetica is een woord waar een taboe op rust. Wij brengen het in verband met de Holocaust en dat is zonder enige twijfel, de zwartste bladzijde uit de vorige eeuw. Toch is het zo dat de moffen zich gesterkt voelden door het rasverbeteringsprogramma van…jawel…de Verenigde Staten. In het heden voert de mens nog steeds een negatief eugenetisch beleid zonder dat u het misschien in de gaten heeft. Er bestaat een internationaal eugenetisch beleid voor bijvoorbeeld mensen met het syndroom van Down. Op vrijwillige basis, dat wel, maar toch. Wij kunnen tegenwoordig een keuze maken of wij een gezond kind of een gehandicapt kind willen. Lijkt me een goede zaak.

In Cambodja waren ze een aardig eind op weg. Hopelijk was het de laatste keer. Och, wat stom. Ik vergeet bijna de geno Bosnië-Herzegovina van pak ‘m beet 20 jaar geleden. Net als in Noord-Korea. Daar zit geen olie in de bodem en dan gaan we niet verder dan een handelsembargo. Maar dat is een andere discussie.

In China wordt de bevolkingsgroei al jarenlang geremd door het 1 kind beleid. Chinezen kunnen namelijk 30 jaar vooruit te denken. Dat is knap. Toen ik als kind mee moest naar een wereld tentoonstelling over de Chinese cultuur, bleef mijn mond openstaan bij het aanschouwen van een weefmachine uit de oudheid. Het apparaat was zo groot als een rijtjeshuis. Slimme mensen, de Chinezen. Jammer dat ze het woord “individu” uit hun woordenboek hebben geschrapt. Dat is ook weer een andere discussie.

Een kwart van de Afrikanen leeft van 3 maïskorrels en een slok modderwater per dag. Voor de rest mag het ietsje meer zijn. Als ik daar serieus over na ga denken word ik misselijk. Ik schaam me voor mijn voorouders die bakken met geld verdienden met de handel in “werknemers” voor de plantages in Noord-Amerika. Ik schaam me voor mijn voorouders die het continent achterlieten voor de corrupte aasgieren die de bevolking tot op de dag van vandaag onderdrukt, uithongert en met machetes bewerkt. Het lijkt ons niet te interesseren. Mensen, vooral Nederlanders, zijn nou eenmaal rare wezens die over lijken gaan voor een elektrische garagedeur. Ik schaam me nog steeds voor de uitspraak van Jan-Peter Balkenende en zijn VOC mentaliteit. Sommige gelovigen doen  een gebedje voor het slapen en denken dan serieus dat hun fouten de doofpot in gaan. Lekker makkelijk. Dat wel.

In sommige landen word je uitgescholden als je een hoofddoek draagt. In sommige landen krijg je klappen omdat je homo bent. Sommige landen voeren oorlog omdat je er grof geld aan kunt verdienen. Nederland is daar goed in. Tijdens de Eerste Wereldoorlog bijvoorbeeld. Nederlandse cocaïne producenten (gesponsord door onze Koninklijke familie, hoezee!) leverden gigantische hoeveelheden vloeibare jos aan alle strijdende partijen*. Daar schaam ik me voor.

De wereld zal niet ten onder gaat aan de catastrofe die Thomas Malthus voorspelde. Er zijn per slot van rekening nog genoeg hectares regenwoud te ontginnen. De laatste wilde olifant is nog lang niet geschoten. En als we het water niet meer drinkbaar krijgen, dan maken we er net als vroeger gewoon weer bier van. En als het water op is dan… dan zien we wel. Wij hebben Thomas Malthus niet nodig in de 21ste eeuw. Wij hebben Chuck Norris.

Ik denk dat de wereld ten ondergaat vanwege afgunst. Mensen gunnen elkaar wel iets, maar eigenlijk alleen als ze er zelf ook beter van worden. Eerlijk delen is niets voor de meeste mensen. (Hier geef ik ruimschoots toe dat niet de helft van mijn salaris naar het goede doel gaat). BN’ers zingen alleen voor het goede doel omdat ze dan weer met hun gerenoveerde rimpelkop op TV komen. Mensen denken pas aan giro 555 als er 100.000 mensen wegrotten vanwege een tsunami. Mensen vinden het niet erg dat er een compleet continent in de stront zakt.

Als er een hel bestaat, dan is er een stoel gereserveerd voor Jan-Peter Balkenende. Een stoel met een enorme roze dildo op het zitvlak die ervoor zal zorgen dat hij gaat voelen wat zijn VOC mentaliteit teweeg heeft gebracht.

Frans van Anraat, kent u hem nog?

Ananas…

* bron: Interview Vice Magazine met Conny Braam over haar roman: “De Handelsreiziger van de Nederlandsche Cocaine Fabriek”.

This entry was posted in Puzzelen. Bookmark the permalink.

One Response to Satan en de ananas

  1. vincent says:

    ja man, Maltus was een eugenist, net als darwin en de bilderbergbezoekend nederlandse politiek ook of ze zijn bang, dat is nog erger…ik verdien geen reet en ik deel wel. Overigens, check 90% wereldbevolkingsreductieplan via Codex Alimentarius en UN Agenda 21. “ze’ zijn als ik het goed begrijp allang bezig een soort wereldregering in te lassen waarbij oa europa eerst eenheid moet worden en de bevolking mondeloos…als ik de voedsel en medicijnprogramma’s zie is dat allemaal zakkenvullerij, crimineel is ook een synoniem van de oc mentaliteit. Schaamte deel ik met je. Mooi stuk, ga zo door.

Leave a Reply

