Two For Turbo EP

En toch doe ik het weer. Als ik met twee vingers in de lucht het één of ander plechtig beloof, dan kom ik daar met enige regelmaat op terug. Hopelijk wordt het geen gewoonte want er staat nog wat open. Zo heb ik gezworen om nooit meer zonder treinkaartje te reizen omdat het spannend is. Ook zal ik nooit meer fikkie stoken onder een rij coniferen als de mussen van het dak vallen. En ik zal nimmer aan een vrouw vragen of ze zwanger is omdat ze er wat voller uitziet dan een paar maanden geleden…

Two For Turbo is de nieuwe EP van Stone & Motion, ondanks dat ik had beloofd om voorlopig geen poging tot samenhang te ondernemen. Maar bier gaat waar het niet verdampen kan, zeggen ze wel eens. Ik wil blijkbaar toch laten weten dat er muziek wordt gemaakt in Studio Sport. Balanceren op een longboard en twee zakken potgrond, een paar avondjes klikken met photoshop, cd’tje branden en dan heel blij zijn met het resultaat. Ik heb geen kinderen nodig om onsterfelijk te worden.

Two For Turbo heb ik naar de demo-rubriek van FRET gestuurd en naar het Stilburgse chapter van 3voor12. Bij de rest heb ik geen kneksie en dan is het zonde van de postzegels. Lijkt me best handig, een kneksie. Iemand met een mosterdgeel sjaaltje en een vierkant brilmontuur, die tijdens zijn maandelijks bakje koffie met Jan Snot een cd´tje naar de overkant van de tafel schuift. Liefst zonder iets te zeggen. Een knipoogje en een subtiele knik zou genoeg moeten zijn, om daarna weer verder te keutelen over de kinderen en… laat ik eens wat noemen… de nieuwe knie van oma.

Een platenlabel lijkt me ook best handig. Zo´n club gasten die altijd met hun benen over elkaar zitten en dan vertellen dat je het niet voor het geld moet doen. En dat ze niet kunnen beloven dat hun middelvinger op de juiste manier langs de prostaat van 3FM zal glijden. Dan zou ik zeggen: Een likje vaseline doet wonderen. Niks aan het handje. Hooguit een beetje babi-pangang van gisteren. Kom op man. Je kunt het!

Hoe kom ik aan een kneksie… Shit…Noorderslag is net geweest. Het schijnt dat je daar met een pond berenvet niet toe komt, zoveel kneksies als daar zijn. Als mijn kop ernaar staat, dan kan ik over muziek ouwehoeren alsof je naar een act van Arjan Ederveen zit te kijken. Het schijnt dat mosterdsjaaltjes daar pap van lusten. Stelt u zich eens voor. Tien vingers, maal pak ´m beet 15 minuten, plus twee keer friet halen… dan kom je al snel uit op een slordige 300 kneksies per dag. Ik laat een pallet Italiaanse vaseline uit het topsegment invliegen. Een mosterdsjaaltje hebben ze vast wel bij C&A. Een pruik met het kapsel van Jan Kooiman. Heel belangrijk. En de business kaartjes niet te vergeten. Het schijnt dat je die niet te snel moet geven want dan lijkt alsof je heul, heul, heul graag wilt rocken, en dat moeten we niet hebben. Toch? Marketing, daar draait het om.

Vandaar dat u Two For Turbo niet gratis kunt downloaden. Dat komt pas over een jaartje ofzo. Voor de heerlijke prijs van drie euro, krijgt u een CDR thuisgestuurd met 15 minuten luisterplezier inclusief gekopieerd artwark. Drie fakking euro? Dat is verrekte veel voor een EP! Dat klopt, maar ik heb 25 full colour artwarkjes op 160 grams papier laten kopiëren en zou hier graag twee kratjes kouwe tets aan overhouden, als u mij toestaat. Kan ik dan geen mp3´tjes kopen? Nee kutje, dat kan niet. Op Youtube staan quasi videoclipjes met belabberde geluidskwaliteit, als u dat liever heeft.

Het voelt als twee lippen die vastzitten aan een diepgevroren raketje. Verliefd zijn op een vrouw die voor een ander heeft gekozen. Sahara-dressing proeven op de sla tussen de voorverpakte clubsandwich van de pomp. Je wilt iemand de schuld geven maar dat slaat nergens op. Machteloos toekijken en hopen op een wonder. Het is vreselijk.

Nee, nee, en nog eens nee. Machteloos ben ik niet! Alles ligt in mijn handen. Waar een wil is, is een weg van de minste weerstand. I have the power!!! Dat zei He-Man ook altijd voordat hij veranderde in een zonnebank gebruinde terminator.

Photobucket

This entry was posted in Stone & Motion. Bookmark the permalink.

One Response to Two For Turbo EP

  1. Maaike de Bruijn says:

    Als ik nou geen nieuwe knie nodig had….

Leave a Reply

