Gummen kost rubber

Telkens als er een reclame van de energieleverancier voorbijkomt denk ik: hier klopt iets niet. Waarom adviseert een bedrijf om zo min mogelijk van hun product af te nemen? Is dat zoiets als, de omgekeerde wereld?

En ineens kom je het overal tegen. Bij Albert Heijn verkopen ze cherrytomaatjes die na 3 dagen al rimpels krijgen onder de noemer bonusaanbieding. De reclamebalk van mijn mailaccount werd laatst opgeleukt door een blonde vrouw met dikke tieten. De tepels waren zo geshopt dat het leek alsof ze een doorschijnend hemdje droeg. En in de Tweede Kamer hanteren ze een begrotingstekort van min 3%, “zodat we rekening niet doorschuiven naar de volgende generatie”. Niet alleen dit zinnetje komt zo onderhand m’n neus uit, maar met een tekort van min 2,8 % schuift de rekening volgens mij nog steeds door naar de volgende generatie. Of ben ik nou helemaal gek geworden?

Dat gezeik over het milieu ben ik ook beu. Woorden als milieucompensatie en ecoduct zijn goed bedacht, maar maak het vooral de kat wijs. Alsof die kolencentrale bij de Eemshaven er nooit gaat komen. Het is wel een heel mooi gebaar. Groen ondernemen, CO2 neutraal willen zijn, de facebook pagina van Greenpeace leuk vinden. Gewoon lekker met z’n alle de kop in het zand steken en een scheet laten in de spijkerbroek die 800 liter water en 2 kuub steenkool nodig had om je kont te mogen kussen.

Zonder stichting Voor Behoud Van De Monumentale Schuur Van Boer Bax, was de A27 allang verbreedt met 4 banen. En als het aan mij ligt, plempen we er nog eens 4 banen bij zodat we de files niet doorschuiven naar de volgende generatie. Economie en milieu zijn als water en vuur. Ik accepteer dat gewoon.

But… but… but what about the children? You gotta think about the children man!

Och gut… daar heb je hun weer. Altijd weer de kindren. Leeftijdsdiscriminatie. Dat is het! Kindren mogen de hele dag zeuren en net zo lang janken tot ze er zelf ook schijtziek van worden. Als ze een beetje nadenken hebben ze zelfs de macht over de portemonnee van hun ouders. Ze krijgen het meeste eten en de dikste deken als de pleuris uitbreekt. En terecht. Maar de kindren waaraan ik behoor te denken als mijn knalpijp dikke rookpluimen produceert, dat type koter heeft helemaal niks te klagen.

Autorijden vind ik leuk. Kei! Cruisen door glooiend landschap met een relaxed muziekje, rubber achterlaten op verlaten landwegen. Dit laatste noemt men gummen. Als de olie moet worden bijgevuld doe ik er expres te veel in want dan krijg je de volgende paar dagen van die mooie rookpluimen uit de knalpijp. Liefst heb ik een circuit in de achtertuin en een dikke 3 liter met anti-lag in de garage. Iedere maand een nieuwe versnellingsbak en 4 nieuwe banden. Mijn leven heeft een doel.

Op de snelweg verandert mijn politieke voorkeur zodra de Golf ll van Mutilatie haar 5e versnelling inhaakt. In Duitsland is knipperen met groot licht heel normaal als je met 190 per uur over de Autobahn vliegt. Hierdoor ziet de langzamere weggebruiker dat ie als de fuk aan de kant moet om de jagende Audi op snelheid te houden. Dat is niet alleen heel sociaal maar ook minder belastend voor het milieu omdat die Audi niet opnieuw naar 190 hoeft te trekken. Scheelt liters.

Op de dag dat de laatste verbrandingsmotor naar de sloop gaat koop ik een Nederlandse vlag om deze halfstok te hangen. Twee vingers in de lucht.

This entry was posted in Puzzelen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

