Vuur moet branden

Ja ja, daar is ie dan. Dames en heren, graag wil ik u mijn allereerste videoclip presenteren.

Een jaar of twee geleden kreeg ik weer behoefte om het podium op te klimmen. Het was al even geleden en mijn zaadleiders stonden op springen. 8 muzikanten, 2 cameramannen, 2 lichtwerkers en 3 voor het geluid. Zo gezien, zo gedaan. Repeteren, reserveren en heel veel telefoontjes plegen. Ik deed het met veel plezier. Geen moment getwijfeld want ik wist dat het mogelijk was.
De dag van de uitvoering verliep als een naaimachientje. De krat met high-calorie snacks was populair. Het bakje komkommersalade bleef onaangebroken en dan weet je gewoon dat er hard wordt gewerkt, dat alles goed gaat komen. Iedereen had er zin in. De sfeer was perfect en we stonden te rocken als professionals. Dat is logisch want wij zijn professionals, al is ons uurloon niet helemaal in verhouding.
Thuis aangekomen was ik met geen paard naar bed te krijgen. Nog helemaal opgepompt van de geslaagde dag. Het eindresultaat was nog lang niet in zicht want het mixen en monteren stond nog voor de deur. Toch besloot ik toen al om het nog een keer te doen maar dan groter, mooier en beter.
En toen was het af. Het eerste lied althans want de tweede is nog in de maak. “Choose Your Riot” is een favoriet van mij. Een lied waarbij, populair gezegd, mijn droge bek gaat schreeuwen om koud bier en natte kut. Het idee was goed en dan komt de rest bijna vanzelf. Top-down denken, ik kan dat gewoon. Ja, er stonden een paar go-go danseressen in de planning. Die komen de volgende keer aan de beurt.

Ik ben trots op het eindresultaat. Als een pauw.

Een rijmpje ter ondersteuning.

Ik heb bepaald zoals het is
De spelling staat hier goed
Voltooide tijd is wat het mist
als u mij zegt hoe het zijn moet

“Choose Your Riot” by STONE & MOTION live at De NWE VORST from STONEandMOTION on Vimeo.

U bent namelijk mijn leerproces. U zorgt voor de inhoud in mijn leven. U inspireert mij, ook al hebben wij elkaar misschien nog nooit gesproken of gezien. U bent uniek. U bent zoals u bent en niet zoals u moet zijn. Dat bewonder ik. U zorgt ervoor dat ik doe wat ik doe, en vooral dat ik het nog een keer wil doen maar dan beter.
De afwas wordt vanzelf droog. Al het andere kost energie. U geeft mij energie. U bent belangrijk. Behalve de mensen die me wegzetten als een domme oetlul. Vroeger begon ik dan te twijfelen aan mezelf. Tegenwoordig steek ik mijn middelvinger op met een glimlach van oor tot oor. Ik ben oud en eigenwijs genoeg geworden om mijn huid dikker te maken met dit soort muggenneukers. Zonder mijn eigenwijsheid was ik waarschijnlijk geestelijk doodgegaan. Geen idee wie ik moet bedanken dat ik zo ontzettend eigenwijs ben. Bij deze:

Bedankt.

This entry was posted in Puzzelen, Stone & Motion. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

