Pulletje

– Hee, schatteke! Hoe is het?
– Eén bonk genot, zoals altijd.
– Ben je er al lang? Oh ja, ik ruik het al. Je zit hier al een paar wijntjes. Laat eens even kijken, meid. Ja, jij ziet er weer piekfijn uit. Heel mooi.
– Dank je, dank je. En hoe is het met jou, kerel?
– Iedere dag dolle pret, kan niet anders zeggen.
– Mooi zo. En in de liefde?
– Dat vraag jij altijd als tweede.
– Ja, nou en? Ik wil dat soort dingen gewoon weten. Nou vertel op.
– Ze is zwanger van een drieling en we gaan volgende week trouwen. Nou goed?
– Grapjas. Bier?
– Ja, doe maar een pulletje. Hoe is met de kleine?
– Heel goed. Ze rent de hele dag als een tornado van hot naar her. Gister ging ze weer eens op vol op d’r plaat in de huiskamer.
– Keihard janken natuurlijk.
– Dat viel wel mee deze keer. Ik denk dat ze inmiddels begrijpt dat de pijn vrij snel wegtrekt.
– Dat is mooi. Het wordt vast net zo’n sterke meid als dat gij bent.
– Zeker weten… Wat doe je nou?
– Ik doe je kraag goed.
– Lieve schat, deze kraag moet aan één kant omhoog staan.
– Oh ja?
– Jij hebt geen verstand van stijl.
– Wat ben je toch heerlijk arrogant.
– Oh, sorry.
– Daar hoef je geen sorry voor te zeggen.
– Niet?
– Nee, je zegt gewoon waar je goed in bent.
– Dus je vindt me niet arrogant?
– Nee, helemaal niet. Nou ja, net was je wel even arrogant, maar ik ken je lang genoeg om dat te kunnen plaatsen. Je bent trots op jezelf en dat doet me goed. Proost.
– Proost!

– Zeg, manneke. Luister eens even. Als jij vanavond nog wil dat er iemand aan je pik zuigt, er zit schuin achter je – niet meteen kijken – de hele tijd een homo naar je te gluren.
– Je bent zo lekker direct, daar hou ik van.
– Dank je. En, is het wat?
– Ik ben helemaal niet zo’n slet en dat weet je best.
– Val jij nou ook op mannen of niet?
– Nee. Hoe kom je daar nou ineens bij?
– Nou, omdat je tegenwoordig ook wel eens schrijft vanuit een vrouwelijk perspectief.
– Ik wilde gewoon een keer iets anders proberen en het bevalt me erg goed. Soms val ik tijdens het typen bijna van m’n stoel van het lachen.
– Ja ja, dat zal best. En waarom zag ik laatst allemaal foto’s van een Dave Lee Roth look-a-like op facebook voorbij komen?
– Oh, je bedoelt Lexxi Foxx van Steel Panther. En daarom dacht jij dat ik homo was geworden?
– Is daar een opleiding voor dan? Volgens mij wordt je zo geboren hoor.
– Scherp.
– Ik hou ook van jou. Maar waarom die foto’s dan?
– Dat zeg ik lekker niet.
– Doe niet zo flauw.
– Jawel.
– Weet je het zeker?
– Misschien vertel ik het ooit nog eens.
– Dus je bent geen homo en ook niet bi-sensueel?
– Nee, maar ik heb wel een fase gehad dat ik een beetje op zoek ben geweest.
– Joh? Vertel vertel. Wil je er een borreltje naast?
– Leuk… Nee, gewoon. Je weet wel. Omdat ik zeker wilde weten of er iets zat of niet.
– En en en?
– Nee, ik word niet opgewonden van een naakt mannenlichaam. Ik dacht er wel eens aan hoe het zou zijn.
– Heb je wel eens iets geprobeerd?
– Zo ver is het nooit gekomen. Als ik tegenwoordig een lekkere vent voorbij zie lopen dan denk ik wel eens iets van: Wow! Wat een lekkere vent. Maar verder kom ik niet.
– O ja? En wie vind jij een lekkere vent?
– Elvis natuurlijk. En Benicio del Toro, dat is ook een echte hotshot.
– Johnny Depp?
– Nee, vind ik niks aan. Rutger Houwer! Schitterende kop.
– En Lexxi Foxx natuurlijk.
– Ja, die van Foxx is een echte rocker.
– Jij lijkt op de zanger van Coldplay, weet je dat?
– Nou, dank je. Daar word ik niet echt warm van.
– Nee, dat is logisch. Hoe kun je nou warm worden van Coldplay.
– Nee, logisch. Proost.
– Proost.

– Over opleidingen gesproken, hoe is het met jouw opleiding?
– Oh, goed hoor. Ik ben gestopt.
– Hahaha!
– Waarom lach je?
– Gewoon, ik heb het zien aankomen.
– Oh, en dan zeg je niet even iets?
– Nee.
– Hoezo niet?
– Het is beter als je daar zelf achter komt en anders heb ik het weer gedaan als je het wel leuk had gevonden.
– Ja, dat is wel zo ja.
– Maar vertel, waarom ben je ermee gestopt?
– Nou, dat schrijven leek me wel ok maar alles is voorgekauwd en als journalist mag je je mening niet geven. Dat had ik over het hoofd gezien. Ja, je kunt je mening hooguit laten doorschemeren zodat de lezer een keuze heeft.
– Dat is toch ook leuk?
– Ja, precies.
– Jij hebt inderdaad wel een duidelijke mening, ja.
– Ja, en dat moet vooral zo blijven.
– Iedereen heeft een mening.
– Zelfs als je helemaal niks hebt, dan heb je in ieder geval nog een mening.
– Ja, iedereen heeft recht op een mening.
– Ja, en iedereen heeft het recht om verliefd te worden.
– Wat heeft dat er nou mee te maken?
– Weet ik veel. Dat vind ik gewoon.
– Nee, die opleiding is niks voor jou.
– Gelukkig maar.
– Was het te moeilijk?
– Nee, het was niet moeilijk. En hun manier van beoordelen was trouwens ook niet objectief.
– Wat bedoel je?
– Nou, bij de eerste tentamenronde moest ik drie krantenberichten schrijven en twee werden afgekeurd omdat ze te kort waren en omdat het taalgebruik te populair was.
– Hoe lang moest het zijn dan?
– Dat stond er niet bij.
– En voor welke doelgroep was het?
– Dat stond er ook niet bij. Ze zeiden alleen dat ik een goeie zou zijn voor de Telegraaf.
– De Telegraaf? Jij?
– Daar schrok ik ook wel even van, ja. Ik snap wel wat ze bedoelen hoor, maar ik wil niet voor de Telegraaf werken. En ze vonden ook dat het belangrijkste nieuws niet in de eerste zin stond.
– Daar dacht jij natuurlijk anders over.
– Ja, inderdaad. En zo afwijkend was mijn keuze niet eens. Ik heb het alleen van een andere kant benaderd.
– En dat mocht niet?
– Nee, dat mocht niet. Nou ja, ze waren het wel met me eens maar ze konden het niet meenemen in de beoordeling.
– Wat flauw zeg.
– Ja, stom hè. Dus toen ben ik gestopt.
– Jeetje, en wat ga je nu doen?
– Dat zeg ik lekker niet.
– Hoezo niet?
– Omdat je dan weer begint te lachen.
– Ik zal het niet doen. Echt niet.
– Jammer dan.
– Ahh, please please please?
– Neuj.
– Mmm… Jij nog een pulletje?
– Ja, lekker.
– Proost.
– Op ons.


“En op Lexxi Foxx”, zei ze met een knipoogje en die heerlijke grijns.
“Trut”, antwoordde ik met een valse lach. Betrapt.

(Elke overeenkomst met bestaande gebeurtenissen of personen berust niet helemaal op toeval want ik heb natuurlijk niet heel m’n leven onder een steen gelegen)
This entry was posted in Puzzelen. Bookmark the permalink.

One Response to Pulletje

  1. Vni says:

    nou , ik heb erom gelachen, ga door met schrijven, eindelijk krijgt die lexxi fox foto meer betekenis in mijn beeld over jou, ouwe reus!

Leave a Reply

