Koetjeboe

Het is altijd even slikken als Pietje de Dood weer van zich laat horen. Een ex-collega, een fijne vent. Een kaarsje voor die goeie gast. Potdomme.

Van de andere kant is de ooievaar in topvorm en dat is een fijne compensatie. Gisteren mijn tweede kraambezoek van het jaar gehad en de derde is op komst.
Glunderende ouders. Ik vind het prachtig.

– Hé, kleine.
– Whèèèèèèè!!!
– Hallo daar?
– Whèèèèè!!!
– Kiekeboe!
– Whèèèèè!!!
– Zeg, luister eens even. Ik weet heus wel dat je buikkrampjes hebt maar dat wil niet zeggen dat je de hele dag moet gaan lopen mokken.
– Jezus man, laat me gewoon. Whèèèè!
– Nu ben je aan het faken. Of niet soms?
– Nou, sorry hoor. Je moest godverdomme eens weten wat ik laatst heb moeten doorstaan. Whèèè!
– Ik ben je nu toch aan het wiegen?
– Ja, dat is waar.
– Zal ik onder je voetje kriebelen?
– Ja, leuk!
– Hebben we een deal?
– Vooruit dan… Wie ben jij eigenlijk?
– Een vriend van je vader.
– Jij hebt geen haar.
– Nee, gij dan. Kijk, ik heb een cadeautje voor je meegenomen. Taddaaa!
– Qu’est-ce que c’est?
– Een speelgoed gitaar.
– Het is geen nieuwe.
– Och gut, krijgen we nu al kapsones?
– Voorlopig heb ik daar recht op.
– Slimpie… Ja, deze heb ik inderdaad voor een euro gekocht bij ons op de Meimerkt in Stilburg. Speciaal voor jou terwijl je nog in de maak was.
– Tsss… Wat moet ik met een gitaar?
– Ja, wa denkte? Rocken natuurlijk.
– Rocken? Is dat die ambachtelijke shit met bier en geile wijven?
– Jep.
– Mmm, ik zal er eens over nadenken.
– Hoe was de bevalling eigenlijk?
– Best leuk. Ons mam ligt nog de hele dag voor pampes. Arm kind.
– Ahhh…En gullie pa?
– Zelfde verhaal. Helemaal aan gort.
– Tjonge jonge.
– Gedoe allemaal.
– Dan had je wat beter je best moeten doen.
– Lul niet, man. Alsof ik daar nu al de capaciteit voor heb.
– Dat weet ik ook wel hoor. Ik zit je een beetje te plagen.
– Pas op hoor! Anders ga ik poepen.
– Haha! Daar heb je mij niet mee.
– O ja, fuck. Jij bent mijn vader niet. Heb je zelf ook kinderen?
– Nee.
– Hoezo niet?
– Omdat ik geen kinderen wil.
– Zo’n standpunt vind ik wel heel nobel.
– Nobel?
– Ja, omdat je ecologische voetafdruk dan beperkt blijft. Stel nou dat ik later ook kinderen wil,en mijn kinderen ook, en die van hun ook. Enige idee idee wat dat kost?
– Goh, zo had ik het nog nooit bekeken.
– Live and learn, dude.
– Ik heb er wel een tijdje aan gedacht om een hond te nemen.
– Een woeffie! Dat is wel ok. Die worden niet zo oud en zijn bovendien makkelijk in het onderhoud.
– Honden vind ik tof.
– Bespeur ik hier een verkapte kinderwens?
– Nee, dat is het niet. Vroeger vond ik ze helemaal niet leuk. Nu kwispelen ze naar mij. Net als koeien. Die komen altijd op me af als ik langs een weiland loop.
– Koetjeboe!!!
– Jaaa! Koetjeboe! Koe-tjie-boekie-boe-boe! Zal ik nog eens onder je voetje kriebelen?
– Hihihihihihi!!!
– Je bent een leuk ventje.
– Wil je echt geen kinderen?
– Nee, echt niet. Het gaat gewoon niet werken.
– Hoe komt dat toch zo? Dat wiegen doe je goed hoor.
– Ik vind kinderen echt kei leuk maar ik voel met enige regelmaat een onweerstaanbare drang om de andere kant van een einzelgang te gaan ontdekken. Even niet te veel verplichtingen, even niet te veel mensen om me heen. Ze noemen het ook wel ‘Je ding doen’. Snap je dat?
– Nee, eigenlijk niet.
– Geeft niks. Je bent nog maar een baby.
– Maar wil je ook geen woeffie dan? Die doen heus niet zo moeilijk. Of een leenwoeffie desnoods?
– Ja maar die moet ook iedere dag minstens twee keer wandelen. Bovendien is een leenwoeffie niet van mij en dat vind ik wel belangrijk hoor. Dat ie van mij is.
– Ja, dat is begrijpelijk.
– Lijkt me wel reuze gezellig, een woeffie. Lekker wandelen in het bos. Konijnen vangen op de heide. Dat soort dingen.
– Anders begin je een LAT relatie met een vrouw die een woeffie heeft. Heb je meteen een gezamenlijk hobby.
– Ik weet niet hoor. De meeste vrouwen met een woeffie zijn van die my-little-pony types.
– Ja, de meeste. Maar heus niet allemaal hoor.
– Nee, niet allemaal. Dat is waar. Wist je trouwens dat woeffies iemand met epilepsie kunnen waarschuwen als er een aanval komt?
– Niettus.
– Ja, echt. Een half uur van te voren zelfs.
– Een half uur???
– Ja, en ze zijn 100% betrouwbaar in de voorspelling.
– Jeetje, dit geeft denken.
– Maf hè.
– De wonderen zijn de wereld nog niet uit.
– Wat kijk je ineens moeilijk?
– Kun je ons pap even vragen of ie een flesje maakt? Dan hoef ik niet te gaan janken.
– Vraag dat lekker zelf maar. Hierzo, komt ie weer. Nou, ik ga je zien.
– Ja, dat is goed. Houdoe en bedankt.
– Olé?
– Olé!

This entry was posted in Puzzelen. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

