Spandex en de volgende carnaval

Een paar keer stond ik op het punt mijn tuinoveral aan te schieten om een aantal uren later met een halve durum döner tussen de tanden naar huis te tijgeren. Het scheelde niks. Gister kwam ik op het geweldige idee om volgend jaar weer eens ouderwets vijf dagen volle bak aan de zwengel te gaan hangen, verkleed als Lexxi Foxx. Wie anders.
(Och jee, daar hedde hem weer met z’n peper en zoutje)
Kijk, ik weet niet hoe u erover denkt hoor maar ik bedoel: lipgloss, eyeliner, een bandana en spandex. Wat wil een mens nog meer? Weet u trouwens waar die extra X voor staat?
De extra X staat voor extra sex.
Maar goed, volgend jaar als Sexy Lexxi, vijf dagen lang op het buitenblad, niet meer, niet minder. (Ik heb stiekem al een paar poses geoefend. Het ging al best wel goed).

In september schreef ik een carnavalslied. Een Brabantse kraker met de humor die vrij veel lijkt op die van Steel Panther. Ik heb ‘m zojuist even vluchtig opgenomen want carnavalsliedjes moet je snel opnemen en vooral niet oppoetsen. Ik bedoel, carnaval en oppoetsen?
Was tof om te doen. Verplicht aan het bier want anders werkt het niet. Dat is logisch.

Adje Cantato en de Rouwdouwers

Vanavond gaagut bier tege nut behaang oan
woarmee ik wil zegge dak oe wel zie stoan
Vanoavond zaal ik spouwen omdagut zo gezellig is
Woarmee ik oe vroag om verbintenis

Een blommeke vaan de pomp, da neem ik vor oe mee
zoaal nun echte vent doe
Een blommeke vaan de pomp, zoda ge nie vergit
wa gij vanoavond doen moe

Ik werruk in vaaif ploege vor jouw
Ut schonste meske blaaif ik eewug traauw
Ge wit da ik oe gerre zie
Ik werruk dag en nacht veur jouw plezier

Alleen is moar alleenig
Ge ben nog eve schoon as toen
Waant same zaain waai gelukkig
Ik zie oe veur me stoan mee ogen toe
De mooiste memme da zaain die van oe

Lieve schat, zet de emmer noast ut bed kloar
zoda ik kan spouwe in m’n sloap
Lieve schat, loat me astenblief naar binne
dan zaal ik oe morge weer beminne

Lieve schat, ik zaal oe overaal zoene
Ge zult m’n bakkes zelfs vaan onder voele
Lieve schat, ik staai hier te verekke vaan de kouw
Ge wit toch da ik zoveel van oe hou
Ge wit toch dak zoveel van oe hou
Omdat ik zoveel vaan oe hou

This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

