Van de barbecue

Gisteren experimenteerde ik met gehaktballen op de barbecue. Het was een daverend succes, al zeg ik het zelf.
Ik hou niet zo van risico’s nemen en ik was dus als de dood dat het pondje half-om-half binnen mum van tijd zou vergaan boven de hitte van het houtskoolvuur.
Voorgaren in de folie en afbakken boven het volle vuur gaf een verbluffend resultaat: een malse, sappige bal waarvan de vleesstructuur prachtig in tact was gebleven, royaal bedeeld met tonen van houtskool.
Ik zeg dit niet vaak, maar het was een feestje.

Zoals men weet blief ik graag een koud balletje met mayonaise. Bij voorkeur in de late ochtend, al gaat ‘ie er na het avondeten ook nog soepeltjes in hoor! Eten van koud gehakt met mayonaise is als zwemmen in bad vol briefjes van tien. De ultieme stimulans voor hetgeen waar…
Enfin…
Een half uur geleden at ik twee kouwe gehaktballen met mayonaise. De ballen van gister, die van de barbecue.
Het is niet makkelijk te beschrijven hoe ik me nu voel.
Het is een fijn gevoel, dat is vanzelfsprekend.
Maar dit keer voel ik me…
Ik weet niet….
Ik voel me zo…
zo…
Zo anders

Image | This entry was posted in Uncategorized. Bookmark the permalink.

Leave a Reply

